Hollywood

Vi gick och trampade på en massa stjärnor, däribland Britney Spears, Mary-Kate och Ashley Olsen, Ingrid Bergman, och många fler!  
 
Utanför Man's Chinese Theater hittar man hand- och fotavtryck av många stora kändisar, såsom Harry Potter-gänget som ni set på bilden! Bredvid deras platta var Twilight-gängets platta. 
 
Så här nära skylten kom vi. Det gick inte att få en bra bild på den, för det var alltid något i vägen och jag glömde det andra objektivet på hotellet. Men jag har sett den med mina egna ögon! Det du.
 
Liten snapshot från Hollywood.
 
Vi besökte Universal Studios, och det var bland det häftigaste jag gjort i mitt liv, trots mestadels regn och tio grader kallt. Vi åkte två "rides": The Mummy och Jurassic Park, båda magkittlande och värda kötiden på ca 40 minuter. Hade det varit mindre folk hade jag sprungit in och ut mellan de attraktionerna hela dagen. 
 
Det är svårt att tänka sig att nästan alla storslagna filmscener filmats i dessa fula hus, och inte ute i verkliga naturen. Jag känner mig både lite dum och snopen när jag fått reda på att Universal nästan alltid filmar i studio, och att varken Wisteria Lane eller Psychohuset finns på riktigt. De är bara kulisser och plywoodskivor.
 
Med denna lilla vagn åkte vi runt på Universals område och tittade på deras olika inspelningsplatser samtidigt som vi fick se filmklipp inspelade på exakt de platserna vi var på. Lustigt att Bruce Almighty och To Kill a Mockingbird är filmade på exakt samma ställe, med samma hus i bakgrunden. 

Kommentera här: