Datorproblem

Jag är ganska klumpig av mig, det är ingen hemlighet, och jag råkar ofta knuffa till saker. Mindre bra är detta när denna sak är ett glas fyllt med vatten som står intill min laptop. Ja... för en vecka sedan fick min kära macbook sig en dusch, och har sedan dess varit minst sagt opålitlig. Jag hade den avstängd, upp och ner och allt vad man ska i flera dygn, och nu upptäcker jag fler och fler problem. Jag antar att jag ska vara glad att jag ens får igång den, men jag svär över mig själv och att olyckan så lätt hade kunnat undvikas (det var inte första gången heller, och förra gången klarade sig datorn utan bestående men). 
 
Den här gången gick det inte lika bra. Flera knappar på tangentbordet (däribland Enter-knappen) fungerar inte, kameran fungerar inte, och inte heller ljud - varken in eller ut. Hela datorn är långsam och trög, och ibland reagerar den inte alls. Därför har det inte blivit så många blogginlägg den senaste veckan, och de jag lyckats få upp har jag skrivit på någon av Jennys datorer. 
 
Nu är frågan: fixa datorn eller köpa en ny? I veckan går jag till en butik som fixar sådant här och frågar om det finns något att göra åt skadan (utan att alla mina pengar går åt) eller om jag helt enkelt ska spara ihop till en ny. 
 
Så ett budskap till alla där ute! Är du lite klumpig eller hispig, ha inte vätskor nära datorn, okej? Jag vill inte att det här ska behöva hända någon annan. 
 
Nu välkomnar vi en ny vecka, ett snäpp närmare våren! 
 
RIP, trogna vän.

Kommentera här: