Jobbtrött och en askungesaga

 
Jag sitter mest och stirrar rakt fram just nu, för trött för att borsta tänderna och hoppa i säng. Någon som känner igen sig? Jag är alltid helt slut efter en jobbvecka, och den är inte över på två dagar än! Idag har jag efter en jobbdag flängt till optikern och Maxi (som kryllade av människor som gick i slowmotion med sina jättevagnar och blockerade alla gångar), och storstädat lägenheten. Jag måste säga att jag är ganska nöjd med mig själv. Hur ofta städar man egentligen golvlisterna?? (Mamma, du gör det säkert varje vecka...). 
 
Ikväll har jag suttit och sett början av en hel hög filmer på Netflix. Varför väljer jag alltid kassa filmer? Typ Shrek 3, Charlies Änglar 2 och Beauty Shop? Jag fastnade slutligen för A Cinderella Story med Hilary Duff. Hon är jättegullig och säkert världens snällaste människa, men ingen större skådespelare, direkt. Men filmen är gullig och ack så förutsägbar, precis som jag vill ha det när hjärnan inte riktigt orkar med. Dessutom brukar sådana filmer ge mig motivation och inspiration att plugga, läsa, bli mer allmänbildad och bry mig om något annat än mitt utseende (för tro mig, trots att jag inte tycker om att erkänna det, upptar det en stor del av min energi). Starka tjejer i huvudroller gör mig peppad! Andra exempel är Silver Linings Playbook och Pocahontas. 
 
I morgon kommer Jenny hem en vecka och det ska bli så skönt med sällskap! Ni som läste mina fun facts igår vet att jag brukar prata med mig själv när jag är ensam, något som jag hört är ett tecken på psykisk instabilitet. Hmm? Jag kommer babbla loss, laga på tok för mycket mat och bjuda på vattenmelon i stora lass den närmaste veckan, med andra ord. Dessutom har jag bara två jobbdagar nästa vecka, underbart! 
 
Okej, nu kör vi. Bara borsta tänderna, det klarar jag. Sedan väntar kudden. Varför är det så tungt?? 
God natt på er!
1 Mami:

skriven

Har ett netflixtips för er: Orange is the New Black ! (Inget för känsliga tittare, som det står i reklamen) :) Såg första avsnittet - bra!

Kram!
(PS: nä, jag torkar inte golvlisterna varje vecka.....)

Svar: Usch, lika hemsk som Breaking Bad?? Åh, jag skojade bara! Jag vet att du inte är pedant mami, bara noggrann! :) <3
Matilda

2 Mami:

skriven

Nej, inte på det sättet. Lite naket i första avsnittet, men det blir inte värre än så. Nu har vi sett tre avsnitt - bra!
Kram!

Kommentera här: