Utflyktsdag

 
Hej på er!
 
Idag sitter jag vid resväskan med ett berg av kläder bredvid mig och försöker hitta en bra balans mellan för mycket och för lite kläder. Jag vill ju ha plats för shopping, men även valmöjligheter för varje dag, eller hur? Och vilket väder ska jag anpassa mig för? Hur många skor ska jag ta med mig? Vad ska jag ha på mig när jag reser? Så många val, så tufft mitt liv är. Snacka om lyxproblem.
 
Idag åker jag även till min gamla hemstad Höganäs för att luncha med min farmor. Mysigt, men det är alltid lite jobbigt att vara i Höganäs, eftersom minnena kan vara lite överväldigande. En blandning mellan nostalgi och skräck, kan man säga. Tiden går så snabbt också. Tänk att det är fyra år sedan jag flyttade därifrån. Samtidigt känns det som om jag bott i Malmö halva livet. Tidsuppfattning kan göra mig så förvirrad ibland. 
 
Dagens budskap från mig är ÄT DINA MELLANMÅL! Egentligen är det ju inte livsviktigt att äta var tredje timme - motsatsen har ju bevisats. Men om inte annat, ät för att komma till ro lite, mumsa på något gott, eller bara för att sitta ner och ta en paus från den stressiga vardagen (om det nu finns en sådan på sommaren).
 
Det här åt jag till mellis igår: färska blåbär och äpple med kanel, doppade i lite jordnötssmör. Kaffe med mjölk och kanel till. 
 
Nu blev jag hungrig. 
Nog för mig!
Ha en riktigt bra dag!
1 Jenni:

skriven

Ditt hår är skitsnyggt!!! :D

Kommentera här: