Redo att åka hem

... till de här underbara två! 
 
Att träna pilates på golvet kan vara farligt om man har en hungrig liten varg i huset. 
 
Jag längtar såklart efter min pappa och syster också. Och min släkt och mina fina vänner, som jag förhoppningsvis får träffa några av! Nu måste jag bara det packa det sista och se till att få lite sömn innan jag piper hem till Skåne! Jag har en hemtenta att skriva i veckan och hoppas på att få lite lugn och ro mellan varven.
 
Jag önskar alla en riktigt trevlig helg!
Jag ska uppdatera lilla bloggen så ofta jag bara kan, jag lovar.

Designen klar

Nu är min webmaster färdig och mina egna bilder pryder bloggen! Det kanske blir ett färgbyte också så småningom, om vi lyckas lista ut hur man gör, hehe... Tips mottages gärna!
 
Nu står jag och blänger busigt på dig och uppmuntrar dig att leva livet till fullo varje gång du hälsar på mig här på bloggen! Nästan lite skrämmande, visst? Till och med jag själv får lust att dyka ner på golvet och göra burpees. 
 
Nu är det fredag! Ha en underbar helg!
 
Bild från Tumblr

Hemgjorda energybars

Äntligen lyckades jag! Nästan i alla fall. Jag har länge velat göra egna bars istället för att köpa svindyra varianter som ändå bara innehåller en massa kemiskt skit. Ursäkta språket. Idag försökte jag mig på en variant med quinoa, torkade tranbär och frysta hallon. Inte så mycket protein kanske, men en god bar och ett bra energitillskott när humöret dippar! 
 
 
 
Här är receptet! Lätt som en plätt, jag lovar!
 
Du behöver: 
  • 1 dl okokt quinoa
  • 2,5 dl frysta hallon
  • 1 msk sesamfrön
  • 12 stora torkade aprikoser, osvavlade
  • 1 dl torkade tranbär
  • Några rutor mörk choklad
  • Ev. kokos till garnering
Gör så här: 
  • Koka quinoan i 2 dl vatten på svag värme tills allt vatten är borta (se anvisningar på förpackningen). Låt den svalna, antingen genom att låta den stå eller, som jag, skölja den i kallt vatten (jag var otålig).  
  • Häll quinoa, hallon, sesamfrön och tranbär i en matberedare och kör till en geggig, röd, läskig massa.
  • Blanda röran med nästan alla tranbär (lämna några till eventuell garnering eller att mumsa på medan du väntar). 
  • Bre ut den tjocka röran på en plåt i ett tunt lager (mina blev lite geggiga för jag gjorde dem för tjocka) och grädda i ugnen på 170 grader i ca 30 minuter. 
  • Skär bitar och låt svalna.
  • Smält chokladen och bred över dina bars. Garnera med tranbär och/eller kokos. 
 
Låt dina bars bo i kylen i lite bakplåtspapper om du inte planerar att äta alla på samma gång. 
Smaklig måltid!