Livet just nu

Det är sådär mysläskigt just nu. Vindarna dundrar utanför, Öresundsbron är stängd, alla tåg inställda, fler och fler hushåll förlorar ström. Tydligen blir kulmen klockan sju, så värre blir det. Det har varit en trevlig dag! Mamma och jag var på Emporia och shoppade loss båda två (något som sved i den tunna plånboken..). 
 
Tog en välförtjänt paus på Joe & the Juice och åt deras förvånansvärt goda avokadomacka! Och en juice, såklart.
 
Dagens fynd. Jag är stormförtjust i aprikosfärgat just nu, och sportbhn kommer att matcha mina grå Nike-tights så bra! Hoodien är babymjuk och underbar, och yogamattan blir nästa i min samling, som nu består av tre mattor. Man kan aldrig ha för många! Julklappstips,people! Jag vill ha en grön, en aprikosfärgad, en gul, en mörkblå och en vinröd. Mihihi!
 Tio minuter efter att jag tog den förra bilden bestämde sig Kalle för att yogamattan var jättekul att tugga på. Grrr!
 
Så här ser det ut utanför fönstret. Mysläskigt, som sagt. 
 
Ikväll ska mamma och jag äta pasta och se en av mina favoritfilmer: Pitch Perfect. 10-talets Mean Girls, for sure! Stackars pappa sitter fast på Kastrup på väg till England. Usch! 
 
Ha en fin kväll, och blås inte bort!

Kommentera här: