Min basilika

Asså jag måste bara skryta lite om min basilika. Jag köpte den i januari, på ICA Maxi, och tänkte ha den att krydda maten med, som alla andra. Efter att ha glömt använda den i maten började den att växa lite. Jag vattnade flitigt och planterade snart om den i en större innerkruka, där den bodde några månader. 
 
Så här såg den ut i februari: 
Inte så lovande, va? Inte trodde jag att den skulle överleva i över ett halvår.
 
Så här såg den ut i juni: 
Då tyckte jag att den var enorm.
 
Så här ser den ut idag, i oktober: 
BOOYA! Jag vet inte hur länge den kommer att klara sig nu, men jag gör mitt allra bästa för att hålla den vid liv nu när kylan och mörkret kommer. Oändlig skörd, typ. Jag har gjort en stor omgång pesto av den, och använder ofta blad i köttfärssås och sallader. 
 
Söta, fina basilika, vad jag är stolt över dig! 
1 Anonym:

skriven

Hur ofta vattnar du den? :D

Svar: En till två gånger om dagen, ca en halv liter vatten åt gången :)
Matilda

Kommentera här: