På besök i Höganäs

Vi åkte på mors dagslunch i Höganäs. Det var roligt, och lite konstigt, att se min gamla hemstad igen. Malmö känns så hemma, och jag känner mig lite som en alien i Höganäs nuförtiden, som om jag inte hör hemma där. Jag trivs verkligen i Malmö, och skulle inte vilja flytta tillbaka, men det är alltid lika roligt att hälsa på och se alla förändringar som sker.
 
 Utsikten från farmors lägenhet. Hon har det bra!
 
Vegetarianen Matilda tog med egen sallad till lunchen.  
 
Fantastisk rabarbejpaj till efterrätt! 
 
 De här två tog en tupplur efter maten. 
 
Kvick - the place to be när jag var yngre. Kanske fortfarande?
 
Medelhavskänsla med palmer. Lite lustigt..
 
 
 
 
 
 
 
 
Konservativa lilla stad.
 
 
 
Vi avslutade dagen med fika hos mormor och morfar. Kladdkaka går alltid hem!
 
1 isa - live your dreams:

skriven

oj, vad mysigt och fint det var där ändå! småstäder <3 och den där pajen alltså.. mmmh!

Kommentera här: