Tisdagsmattheten

 
 
Tisdagar har blivit min stora trötthetsdag. Jag har nästan alla föreläsningar och tutorials på måndagar och tisdagar, och på tisdagskvällen vill jag bara kraschlanda i sängen. Jag missade matsalstiden på grund av en tutorial som slutade halv sju, och åt en bagel med ostbitar (de fattar inte osthyvlar i det här landet!) och drack en kopp kamomillte, som hann kallna medan jag snackade med min rumsgranne Tereza. Ingen superdag det här, men nu kan det väl, förhoppningsvis, bara bli bättre. Imorgon har jag min första roddträning! Klockan 06:20 på morgonen, så vi får väl se om det är lika spännande när jag vaknar imorgon...
 
---
 
Tuesdays have become my big fatigue day. I have almost all my lectures and tutorials on Mondays and Tuesdays, so by the end of Tuesday, I want nothing more than crash in my bed. I missed dinner in hall because of my tutorial that ended at half six, so I had a bagel with cheese cubes. They really don't understand how to eat cheese here. Cheese slicer? Yes? Please? Not a great day, this, but at this point it can only get better ... hopefully. Tomorrow morning is my first rowing session! I'll see if I'm equally excited when I wake up tomorrow at 6. 
 

Kommentera här: