Änder och höstfärger

Det är alltid när jag tänker "Ska jag ta med kameran? Nää, jag skiter i det" som de bästa motiven dyker upp. Idag hamnade mamma och jag i Slotts-/Kungsparken (jag lär mig aldrig var gränsen går, upplys mig gärna!) när vi väntade på kloklippningstid för Kalle, och det var så vackert att jag nästan tappade andan. Självklart lyckades min gamla iPhone inte riktigt fånga skönheten, men ett litet minne har jag nu i alla fall. 
 
 
Jag blev kompis med ett gäng änder, som jag misstänker mest var ute efter att kolla om jag hade med mig något gott till dem. 
 
Kalle hittade en gammal fotboll som han släppte i vattnet två (!) gånger. Det där med sluttningar har han inte riktigt koll på, och han tog några trevande steg ner i vattnet för att få tag på sin nya leksak, som ett par minuter senare trillade i igen. 
 
Det känns lite konstigt att det börjar mörkna så smått redan, när klockan bara är fyra på eftermiddagen. Så snabbt det gick. Imorgon åker vi till Paris för att hälsa på systern min, så nu blir det lite dåligt med uppdatering fram till måndag, då vi kommer hem igen.
 
Ha en fin onsdagskväll!

Kommentera här: