At-home workout

Nu tänkte jag dela med mig av ett pass som jag satte ihop och körde igår. Det är superkul, effektivt och gav mig sådan träningsvärk att jag knappt kan ställa mig upp idag. Underbart! Fokus ligger på ben och rumpa, och du kan köra hemma eller på gymmet. Allt du behöver är ett par hantlar, ca 3-5 kg beroende på hur stark du är. 
 
 
Övningarna är kanske lite svåra att förstå, eftersom jag kommit på namnen till vissa av dem själv, haha. Det viktiga är upplägget, som jag tycker fungerar utmärkt! Kör 3 styrkeövningar efter varandra (valfritt antal reps, jag körde 30 på alla), utan att vila mellan, och därefter en konditionsövning under en minut. Efter dessa fyra får du hämta andan en minut. Kör sedan samma set igen innan du går över till nästa. Du kommer alltså att köra totalt 8 set, vilket tar ca 45 minuter. Konditionsövningen i slutet på varje set bidrar till att få upp pulsen, så att du bränner fler kalorier under ditt pass, och samtidigt får in lite cardio så att hjärtat får jobba. 
 
Så stoppa in dina egna övningar efter modellen och kör på! Du kan välja att fokusera på en viss kroppsdel eller göra det till ett helkroppspass. Kom ihåg att lägga det på din nivå och vila om du känner dig yr eller om det gör ont. 

Kommentera här: