Ny vecka, nya tag?

Vecka 8, veckan som hela mitt liv varit sportlov och en välförtjänt paus från vardagen, är detta år tentapluggsvecka. Som grädde på moset har jag dragit på mig en förkylning som drar ner både energin och lusten till att plugga. Dock hade jag en superdag igår! Mamma och pappa kom på besök och hjälpte oss att köpa en ny soffa. Äntligen! Den ska jag mysa i när jag är klar med dagens sysslor. Det är alltid så kul när mina föräldrar hälsar på också, för jag hinner börja sakna dem så mycket mellan varven.
 
Pappa gillade min nya dator-padda...
 
...och tog bilder på både sig själv, mig och mamma.
 
Nya soffan! Klassikern Ektorp från IKEA i svart. Den ska pimpas med lite fina, färgglada kuddar så småningom.
 
Och så dagens syssla: hemgjort läxförhör med 50 begrepp. Bland annat. Men det är lite mysigt att plugga. Särskilt när jag får planera tiden själv och ta en kopp te ibland. 
 
Nu får alla ha en trevlig tisdag!
1 Mami:

skriven

Tack för igår!
Fin soffa :)!
Men huvva - vilken hemsk bild på mig.... :S

Kram!

Kommentera här: