Hollywood

Vi gick och trampade på en massa stjärnor, däribland Britney Spears, Mary-Kate och Ashley Olsen, Ingrid Bergman, och många fler!

Utanför Man's Chinese Theater hittar man hand- och fotavtryck av många stora kändisar, såsom Harry Potter-gänget som ni set på bilden! Bredvid deras platta var Twilight-gängets platta.

Så här nära skylten kom vi. Det gick inte att få en bra bild på den, för det var alltid något i vägen och jag glömde det andra objektivet på hotellet. Men jag har sett den med mina egna ögon! Det du.

Liten snapshot från Hollywood.

Vi besökte Universal Studios, och det var bland det häftigaste jag gjort i mitt liv, trots mestadels regn och tio grader kallt. Vi åkte två "rides": The Mummy och Jurassic Park, båda magkittlande och värda kötiden på ca 40 minuter. Hade det varit mindre folk hade jag sprungit in och ut mellan de attraktionerna hela dagen.

Det är svårt att tänka sig att nästan alla storslagna filmscener filmats i dessa fula hus, och inte ute i verkliga naturen. Jag känner mig både lite dum och snopen när jag fått reda på att Universal nästan alltid filmar i studio, och att varken Wisteria Lane eller Psychohuset finns på riktigt. De är bara kulisser och plywoodskivor.

Med denna lilla vagn åkte vi runt på Universals område och tittade på deras olika inspelningsplatser samtidigt som vi fick se filmklipp inspelade på exakt de platserna vi var på. Lustigt att Bruce Almighty och To Kill a Mockingbird är filmade på exakt samma ställe, med samma hus i bakgrunden.

Telefonbilder

Jag har inte lagt in mina iPhonebilder i datorn förrän nu, så idag bjuder jag på ett gäng från resan. Dåliga, suddiga och mest mat och shopping, bara så att ni vet.

FroYo med Anna

Världens största Cola på The Cheesecake Factory

Annorlunda julaftonsfrukost i San Francisco

Tomten på semester i Pismo Beach

Två Nikeskor för totalt 750 kronor - billigare än ett par hemma! Det blir svårt att få ner dem i väskan, dock...

Ännu ett Nike-kap. Linne och sport-bh för 280 kronor. Ibland älskar jag USA!

Halsband från Juicy Couture. Inte billigt, men så snyggt att jag inte kan sluta titta på det.

The Langham Hotel

Just nu bor vi i Pasadena, på det lyxigaste hotell jag någonsin varit på! Jag fick anstränga mig för att inte gapa när jag klev in i lobbyn, och tycker nästan att det är obehagligt med all hjälp man får av killar som öppnar bildörren åt en. Pasadena ligger lite utanför L.A, men nära nog för att åka till Hollywood och Universal Studios. Utsikten är fantastisk, julpynten stilrena och vackra, och det finns både swimmingpool och jacuzzi! Mamma och jag satt en stund i jacuzzin i går kväll och bara njöt.

Det finns så mycket här att jag inte vill ge mig härifrån. Idag tänkte jag testa deras gym, om jag hinner och orkar. Anna vägrar ha en lugn stund och vill shoppa hela tiden. Nu hinner jag inte skriva mer, för vi ska ner och äta frukost. Herregud, jag är fortfarande imponerad av det här. Inte alls världsvan som alla rika kineser med Pradaväskor och Burberrystövlar som trippar runt här.

Mer uppdatering kommer snart!