Uppskjuten flytt och en vilopaus

 
Nu är jag ensam igen efter två veckors sällskap av Pete. Jag valde att skippa introduktionskursen i Oxford, som startade igår och pågår i fyra veckor, och istället förbereda mig lite mentalt här hemma. Bra val. Jag tar minst en tupplur om dagen (idag blev det två), betar mig i sakta mak igenom läslistan som jag fått av mitt college, och passar på att göra viktiga saker som att byta glas i glasögonen, gå till doktorn, och annat skoj. 
 
----
 
Now I'm alone again after two weeks with Pete. I chose not to go to the pre-sessional English course in Oxford, which started yesterday and lasts four weeks, and prepare mentally here at home instead. Good choice. I'm napping at least once a day (twice today), slowly working my way through the reading list that my college sent me, and taking the opportunity to do important things such as getting new glasses, see the doctor and other fun stuff. 

Kommentera här: