Högsommar

Sommar betyder shorts! Jag har alltid tyckt att det är jobbigt att ha shorts, eftersom jag haft komplex för mina ben. Men nu skiter jag i vad folk tycker och har på mig precis vad jag vill! 
 
Jag ansträngde mig lite extra härom morgonen och gjorde gröt med kakao, toppad med jordnötssmör och banan. 
 
Trädgårdshallon i stora lass.
 
Jag åkte till Helsingborg och hann inte äta frukost, så jag packade ihop lite kvarg och frukt och åt på tåget. Jag är så glad att det finns laktosfri lättkvarg nu. En enorm bryggkaffe (det är det billigaste, hehe) till och jag var pigg som en mört.
 
Jag gick på en liten nostalgitripp i Helsingborg och hamnade mitt i en störtskur. 
 
Sommarlunch i den 30-gradiga värmen består av iskaffe och bananglass. I skuggan. Men ibland plågar jag mig lite för att få bruna ben. Vad gör man inte? 
 
Mamma och jag provade ett recept från Green Kitchen Stories, som var super. Det är blomkåls-"couscous" med fetaost, pumpafrön och grönsaker. Det är godare än det låter. 
 
Idag åt jag second breakfast och läste The Hobbit i skuggan under parasollet. Det kändes passande. 

Kommentera här: