Tjugoett!

 
Idag fyller den här tjejen 21 år! Det känns ganska häftigt, faktiskt. Vuxen på riktigt - inte bara på tröskeln utan ett steg innanför dörren till vuxenlivet. Ironiskt nog var jag mer vuxen som nittonåring än jag är nu eller kommer vara i tre år framöver, då jag kommer bo i ett litet studentrum i Oxford, umgås med 18-åringar, få golvet dammsugat åt mig och äta tre mål om dagen i matsal. Det är underbart hur livet svänger hit och dit, och just nu njuter jag bara av åkturen och vinden i håret. 
 
 
Jag har haft en underbar födelsedag med presentöppning med familjen, långfrukost, Kallepromenader, ett härligt benpass, bakning, fika och pianospelande med Jenny, pizzamiddag och fotoredigerande. Jag fick Photoshop Elements i födelsedagspresent! Tyvärr har det inte hunnit komma än, så jag får rulla tummarna i några dagar innan jag kan sätta tänderna i det! Åh, vad kul det ska bli att äntligen få lära mig Photoshop! Bilderna idag har jag redigerat i iPhoto, som vanligt.
 
 
Det ringde på dörren och jag fick en vacker bukett tulpaner skickade av bästa Pete! Underbara, fantastiska människa. I om drygt en månad får jag äntligen träffa honom igen.
 
Gott fika med Jenny. Både Hanna och Ellen blev sjuka så vi fick mumsa desto mer själva. Min familj hjälpte glatt till och kladdkakan försvann i ett nafs!
 
Och inte konstigt - se bara på den! Vi lyckades tajma kakan perfekt idag!
 
Jag önskar er alla en underbar kväll!
Och tack till alla som grattat mig idag! Jag blir så varm i hjärtat.

Kommentera här: