En vecka

Idag firar jag och Oxford en vecka ihop. Jag trivs jättebra! Det är så fantastiskt vackert, och jag vet inte varför jag hela tiden glömmer kameran i mitt rum. 
---
Oxford and I celebrate one week together today, and I really like it here. It's so beautiful and I don't know why I keep forgetting my camera in my room. 
 
Tutor's dinner igår kväll, och vi alla klädde oss fint och åt middag med våra tutors, som var klädda i sina stora gowns. Det var jättenervöst och roligt på samma gång, och det känns så himla häftigt att få prata psykologi med landets toppnamn inom området.
---
Tutor's dinner last night, and we all dressed up and had dinner with our tutors, who were wearing their big gowns. I was so nervous but thorougly enjoyed my evening, and it feels so cool to get the chance to talk psychology with  some of the leading experts in the field in this country. 
 
Och så är det ju ganska praktiskt att ha en pojkvän som kan laga mat åt mig när jag känner mig trött, hungrig och ensam. Hans fjärdeårskök är så mycket bättre än min lilla garderob till kök här på John's.
---
And it's quite useful to have a boyfriend who can cook for me when I'm feeling tired, hungry and lonely. His fourth-year kitchen is far better than my wardrobe for a kitchen here at John's. 
 
Lunch på Turf Tavern med Pete och hans mamma idag. Bäst! Och jag kommer nog aldrig vänja mig vid alla de vackra gränderna i Oxford.
---
Lunch at the Turf Tavern today with Pete and his mum. So good! And I will probably never get used to all the beauiful little alleys in Oxford.

Kommentera här: