Oxford

Jag är äntligen framme i min nya hemstad, och stormtrivs redan. Jag har hamnat i en massa obekväma situationer redan men jag lär mig massor hela tiden. Även om England är så likt Sverige på många sätt, är det mycket som gör mig totalförvirrad (vilket håll tittar man åt när man går över vägen, till exempel??). 
---
I've finally arrived in my new hometown, and I already love it here. I've been in a bunch of uncomfortable and slightly embarrassing situations already, but I'm learning lots. Even if England is seemingly similar to Sweden in many ways, there are many things that confuse me so completely (what is the correct way to look before crossing the street for example??). 
 
På grund av dålig sikt och oväder i London blev mitt plan två timmar försenat i morse, men när vi väl lyfte fylldes jag med eufori och längtan! Och så här vackert var det mellan molntäckena. 
---
Because of bad London weather, my flight was delayed by three hours. But when we departed and I saw the beauty between the clouds, my chest filled with euphoria and longing! 
 
Vackra Oxford! 
---
Beautiful Oxford!
 
 Utsikten från mitt rum är inte helt fel. Och jag har en liten soffa!
---
The view from my room is not bad. And I have a little sitty thing by the window!
 
 St John's är så vackert att man gråter lite inombords.
---
St. John's is so beautiful that  want to I cry a little inside.
 
Jag bor precis ovanför en passage som går genom mitt college, och hör precis allt folk säger utanför - på gott och ont. Mitt rum syns där i bakgrunden.
---
I live just above a passage that leads through my college, and I can hear everything people say outside my window - for good and evil. My room can be seen in the background. 
 
Jag gick en promenad genom ett höstigt Oxford och tittade på alla träd som började skifta i färg. Du vackra, vackra stad. Jag hoppas att jag aldrig blir mätt på din skönhet.
---
I went for a walk through a autumny Oxford and looked at all the trees that are slowly shifting in colour. Oh, lovely city, I hope I never get enough of your beauty.
1 Mami:

skriven

Vilka vackra bilder! Ser helt fantastiskt ut. Ser fram emot att få se många fler oxfordbilder :)
Kram!

Kommentera här: