Sjukling

 
Måndag. Höstväder. Feber. 
Det är egentligen en ganska mysig dag, och jag upptäcker ny, skön musik på Spotify. Men orosmolnen är många och tunga, och förkylningen sväljer all energi. Det ser ut som att jag inte får något lån från Student Finance för mitt första år i Oxford, på grund av mina tidigare studier i Sverige. Att skrapa ihop hundratusen kronor på en vecka blir minst sagt krångligt. 
Nu ska jag istället gräva ner mig i mina böcker och be till alla små gudar där ute att jag får åka till mitt drömuniversitet ändå. 
 
---
 
Monday. Autumn. Fever.
It's really a pretty cosy day, and I'm discovering some new, lovely music on Spotify. But there are heavy weights on my mind, and my cold swallows all my energy. It looks like I'm not going to get a loan from Student Finance for my first year in Oxford, because of my previous studies in Sweden. And scraping together £9000 in a week will be tricky, to say the least. 
Now I'll disappear into my books and pray to all the little gods out there that I'll get to go to my dream university after all. 

Kommentera här: