Hightlights från Trinity

Trinity gick förbi så, så snabbt. Jag har varit begravd i uppsatser och labbrapporter, och försökt att andas lite emellanåt. Här är en liten sammanfattning av stunderna då jag inte pluggat den här terminen. 
 
Tereza och jag inledde terminen med en promenad runt stan med kamerorna i högsta hugg.
 
Ekorrar har jag träffat många. Jag kan göra en ekorrspecial här på bloggen härnäst. 
 
Ankmatning är bästa terapin för ett uppsatsstressat huvud. Sällan känner man sig så uppskattad som när ett dussin änder flockas runt en och tittar storögt på brödet och fröna.
 
Mamma och pappa kom på besök! Vi fikade, shoppade, sightseeade och puntade. Underbart! 
 
Två veckor senare kom Anna! Vi åkte till London en dag, åt glass i värmen en annan, och avslutade med lite Harry Potter-colleges sista dagen. Hon hade med sig en 2,5 kg tung godispåse från Hemmakväll med mina favoriter. 
 
Idag avslutade vi som vi började: med en fotopromenad och fika. På vägen tillbaka började regnet ösa ner och vi skyddade oss under träd.
 
Nu är terminen över och på måndag bär det av norrut. Och den 2a juli börjar jag jobba! 
 
 
---
 
Trinity just flew by, and I'm already at the end. It's been eight intense weeks, filled with essay- and lab report panic. I have had time for some fun things on the way, though. Tereza and I started and finished the term with a photography walk and coffee. I've fed squirrels and ducks, and had my whole family to visit! My sister was thrilled to see Harry Potter colleges, and my parents got to try punting. Pete finished his final exams and now has a Masters degree in Physics! Now I'm looking forward to summer.
1 Mami:

skriven

Så härliga bilder!
Kramar!

Kommentera här: